Recenzie “Aripi smulse” de Corina Savu

Titlu: Aripi smulse
Autor: Corina Savu
Editură: Absolut
Număr pagini: 315
Anul publicării: 2015
Notă Goodreads: 4.00

Descriere: Prima parte a romanului Aripi smulse este cartea de debut, apărută în anul 2015 la Editura Absolut. Reprezintă curajul de a-i face cunoscută povestea, de a împartăşi tuturor o frumoasă poveste, departe de ţinuturile României, tocmai în oraşul El Fuerte, Mexic.

Citim un roman în care dragostea se împleteşte cu crima într-un senzaţional periplu al personajelor prin situaţii conflictuale de viaţă. Dragostea se contopeşte cu ura, interesul cu altruismul, fericirea cu drama. Alicia, o tânară femeie venită dintr-o provincie din Mexic într-un mare oraş al ţării, în urma despărţirii de primul iubit, intră într-o încurcătură din care iese punându-se la adăpost ca amantă a şefului cartelului drogurilor din Juarez. În realitatea lumii ei se întâmplă mai multe crime, persoane pe care le cunoaşte sunt ucise. Toate indiciile Poliţiei duc la ea; este arestată şi eliberată, curtată şi dispreţuită chiar de dragostea ei adevarată: detectivul Carlos Diaz, unul dintre cei mai buni poliţişti din oraş.
În această primă parte a cărţii, cititorul este sedus de o tulburătoare poveste a unei femei care îşi doreşte să fie fericită şi iubită, să acceadă la statutul de fiinţă umană liberă şi demnă, dar trăieşte contrariul: acuzaţia de crimă, nebunia, viaţa ca o depresie continuă. (Alensis De Nobilis)

Despre autoare: Corina Savu este născută în octombrie 1988 în oraşul Plopeni, Prahova. A absolvit Facultatea Litere şi Ştiinţe, specializare Administraţie Publică în cadrul Universităţii Petrol-Gaze Ploieşti. În prezent lucrează ca operator calculator la o firmă franceză și își urmează pasiunea de o viață: scrisul.

Nu este prima dată când citesc ceva de la Corina. Stilul ei mi-era cunoscut încă de pe vremea când citeam fan-ficuri. Curând, am dat de un forum unde am întâlnit zeci de oameni înzestrați în ale scrisului, numit Funny-Fantasy, pe care scria și Corina. Ficul ei a fost unul dintre primele citite pe site-ul acela și țin minte că m-am îndrăgostit de stilul ei: clar, fin și îmbietor.

Eram sută la sută sigură că mulți dintre cei care scriau pe Funny-Fantasy or să publice o carte într-o zi. Exact așa a fost în cazul Corinei. Cum am văzut o fotografie cu “Aripi smulse”, cu numele Corina Savu pe copertă, am știut că o să ajung s-o citesc într-o zi. Și uite că dorința mi s-a împlinit!

Din primele pagini ale cărții, ne este prezentată Alicia Salazar, unul dintre cele mai extraordinare personaje de sex feminim din literatura română contemporană pe care l-am întâlnit. Este inteligentă, tânjește după dragoste, oferă o mână de ajutor oriunde consideră că ar putea fi de folos, este gata de orice sacrificiu pentru a-și atinge scopul și, cu toate acestea, o simți. Este umană. Chiar dacă arată extraordinar de bine, nu este un model de 1.80. Nu. Are chiar o înălțime decentă de 1.55. Exact ca mine. Te face să te simți mai bine cu tine însăți, în caz că ai probleme cu înălțimea și toată lumea îți spune că ți-ar putea scuipa semințe în cap. Acum, serios, chiar mă săturasem de eroine care să fie extraordinar-de-bune-și-înalte-cu-picioare-superbe. Alicia a fost lumina de la capătul tunelului.

“Odată ce o lași să între în viața ta, soarta nu mai este în mâinile tale.”

Îi îndrăgesc foarte mult personajul, femeia care este gata să facă orice pentru oricine care îi este drag. Care urăște secretele și pare că vrea să se debaraseze de ele, dar viața ei depinde de faptul că nimeni nu o știe pe adevărata Alicia. Femeia asta a rupt de fiecare dată o bucățică din ea și, totuși, de fiecare dată a ieșit o Alicia mai bună, mai înțeleaptă.

“Cum pot lupta împotriva ta? Acum alerg spre tine…”

Trebuie să recunosc, coperta, titlul, până și descrierea m-au făcut să mă gândesc că în Aripi smulse o să fie vorba de o poveste de dragoste, până la jumătate eram convinsă că povestea o să ia o întorsătură și că totul o să se transforme în lapte și miere, dar nu. Avem de aface cu criminali dubioși care încă n-au intrat după gratii, răpiri, dispariții, intrări prin efracție, bilețele lăsate de criminali care te pun pe jar, pentru că nu știi încă cine e și trebuie să supectezi pe toată lumea, buchete de cempasuchil la locul crimei și multe, multe încălcări ale legii. Aproape aș putea spune că e un roman polițist în toată regula.

cempasuchil
Flori cempasuchil

“Tipul e mort și morții nu depun mărturie.”

“Știi cum zic polițiștii: tot ce spui poate fi folosit împotriva ta.”

Trebuie să recunosc, la început, credeam ce credea toată lumea în roman: Alicia, numită și Malicia, e criminala. Mi-au trebuit câteva capitole ca să-mi dau seama că lucrurile chiar nu erau ce păreau a fi. L-am bănuit până și pe Carlos Diaz la un moment dat. Dar nu, mereau dădea cu virgulă. Chiar nu pot să-mi dau seama cine e criminalul, iar eu îmi dau seama mai mereu. Ce urât e să fii lăsat să aștepți în suspans.

“Trecutul este dureros, iar prezentul apăsător. Între ele plutește adevărul. Unul greu de văzut, dar ușor de răstălmăcit.”

Desigur, avem și un triunghi amoros, dar cred că personajele nu-s conștiente că sunt în el. Carlos-Alicia-Ramiro. Carlos o iubește și o urăște în același timp pe Alicia, nici el nu știe exact ce simte. E singura femeie care l-a înnebunit cu adevărat, pe care aproape a dus-o la altar în urmă cu șapte ani, dar care l-a părăsit. Și n-o iartă pentru asta. Acum vine cealaltă jumătate: Ramiro. Tipul ăsta e foarte ciudat. Avocatul Aliciei. Doar că, pe parcursul lecturii, te îndoiești foarte mult de el. Nu știi sigur care-s scopurile lui. Atitudinea lui e înfiorătoare uneori și arată că e dispus să facă absolut orice pentru Alicia, dar chiar ăsta o fi adevărul?

“Dacă ai ști cât de bine te-ai ascuns în mine… Nu mă lași niciodată să te prind și să te scot cu totul.”

“Atunci când am crezut că te-am pierdut, Dumnezeu te-a readus lângă mine.”

Avem parte și de momente amuzante:

“-Cum eu respect bătrânețea, Alejandra, poți începe, arătă spre ea fără să privească în direcția ei.

-Bătrână o fi mă-ta, neobrăzato! se răsti doamnna Gomez.”

Există două personaje care pe mine chiar m-au înfiorat din cap până în picioare: Rocio și Beba. Crezi că sunt două persoane perfect normale, până începe Poliția să-i cerceteze pe toți cei din jurul Aliciei. Anchetatorii încep să dezbăluie lucruri foarte dubioase despre cele două personaje și începi imediat să te întrebi: de ce le ține Alicia pe lângă ea când ar putea avea de suferit? Sper că vom afla în următoarea parte.

“Rănile care nu se vindecă, nu pot fi jelite decât în interiorul nostru.”

Se întâmplă multe lucruri în cele zece capitole ale romanului. Pe multe nu le înțelegi de la bun început, dar, după, spre final, mi-am dat seama cât de frumos s-au împletit toate și câte legături trebuia să faci ca să te prinzi cum stătea, de fapt, treaba. Multe răsturnări de situație, trădări, trăiri inexplicabile, personaje care-ți dau fiori, răni fizice, dar, mai ales, suferințe interioare, care nu pot fi tratate.

Există și aspecte negative: mi-ar fi plăcut să fie mai detaliate, din punct de vedere psihologic, anumite personaje. Mai ales Rocio, Beba și Ramiro. Nu i-am putut înțelege așa cum mi-am dorit. Docili, în spatele Aliciei, protejând-o, dar nu poți fi sigur dacă sunt acolo pentru a face bine sau pentru a face mai mult rău.

Eu vă recomand din tot sufletul această carte. Mi-a plăcut foarte mult. Alicia și multe alte personaje din această carte sunt extraordinare și chiar ai ce să înveți. Dacă veți ajunge vreodată să o citiți, să-mi spuneți ce părere aveți.

“Oamenii zâmbesc pentru a ascunde adevărul. Spun că sunt fericiți în timp ce ascund minciunile în cuvântul iubire. Primind iubire, nu înseamnă că o ai. Respirând, nu înseamnă că trăiești. Ascunzând ceasul, nu înseamnă că timpul nu trece.”

aripi smulse autograf

Cartea poate fi achiziționată de AICI.

Am câștigat această carte la un concurs organizat de Corina Savu pe pagina ei de Facebook. Țin să menționez încă o dată că-i mulțumesc pentru șansa pe care mi-a oferit-o, atunci când mi-a trimis acest volum. De asemenea, am onoarea ca în următoarea parte să apară o frază scrisă de mine! Sunt foarte fericită și de abia aștept să apară ca s-o citesc.

9 thoughts on “Recenzie “Aripi smulse” de Corina Savu

1. Pingback: Aripi smulse
  2. Nu am auzit de aceasta carte, dar mi-ai starnit curiozitatea. Cu prima ocazie am sa o citesc! Lecturi placute in continuare 🙂

Like

3. Buna,
    Nu stiu de ce si cum, pe FB a aparut titlul cartii cu o litera lipsa (Aripi smule). Distribuit de Andreea C Dragan in grupul Iubim literatura. Nu publica acest mesaj, am vrut doar sa-ti spun si n-am gasit alt loc de comunicare 🙂

Liked by 1 person

1. Multumesc. Eu l-am distribuit. Am observat si eu. Am corectat tot cap coada de cateva ori, dar articolul publicat a aparut cu o litera in minus. Am editat din nou, dar in distribuiri asa ramane. Multumesc mult!

Like

1. Cred ca stiu unde sa umbli cu corectura, dar nu stiu daca pot sa-ti explic aici: in Dashboard (Panou control), pe pagina cu articolul, verifica mai jos, la “Editor fragment” (unde apare titlul) si apoi la YOAST SEO (daca ai) – Facebook titlu. Si presupun ca pentru a aparea corect in distribuiri, ar trebui sa stergi postarile si sa pui altele – ca e alta editare. Ei, sigur, daca n-o faci, nu-i un capat de tara 🙂

Liked by 1 person

2. Am modificat, multumesc. :)) Am reusit. Am dat la distribuire si aparea corect, dar nu s-a modificat si in distribuirile de pana acum. Si nu prea am cum sa le sterg (pe toate) pentru ca nu-s toate ale mele, asa ca prefer sa le las asa. Multumesc mult pentru indrumari, am invatat ceva nou azi. (N-as fi descoperit sa fac asta singura in vecii vecilor.) Multumesc! 😀

Like