Nou în bibliotecă – Martie, 2016

Nu am cumpărat multe luna asta, pentru că încerc să mă abțin. Sunt la cură. Andreea n-are voie să cumpere cărți. Nu. Deloc. Nici măcar una. Dar am avut noroc și au ajuns câteva în mâinile mele.

 

Yep. Este o carte pentru copii. Se numește “How do flowers grow?și arată extraordinar de bine. De câteva luni tot caut cărți pentru copii care chiar le-ar putea fi folositoare, iar cărticica asta este perfectă pentru un copil  curios, așa cum eram eu când aveam sub 10 ani. Cărticica pune întrebarea și oferă și răspunsul după ce tu tragi de o margine.Editura se numește USBORNE și am văzut că toate cărțile pentru copii de la ei sunt extraordinare și merită cumpărate. 🙂 Așa că dacă aveți vreun pitic prin familie care are peste trei ani, aceste cărți sunt o idee foarte bună. Am câștigat cartea pe pagina de facebook O nouă carte, un nou prieten și le mulțumesc din nou pentru minunăția asta!

mintile

 

Minunăția asta se numește “Mințile lui Billy Milligan”, este scrisă de Daniel Keyes, cel care a scris și capodopera “Flori pentru Algernon”. Am văzut această bucățică de rai la Gaudeamus și, desigur, ca o idioată ce sunt eu mereu când vine vorba de bunătăți, nu i-am dat prea multă atenție în acel moment. Am ajuns acasă și în jumătate de oră am descoperit despre ce era vorba între copertele mândrei de mai sus: Însă nu ăsta e lucrul care m-a impresioat pe mine, ci mica părticică care spune că Billy Milligan suferea de personalitate multiplă. Cel mai probabil, fiecare dintre noi a auzit de un caz cu o persoană care suferă de dublă personalitate, dar oare câte personalități avea Billy Milligan? Are careva vreo idee? Nu? Ei bine, 24 erau la număr. E înfiorător să te gândești că 24 de minți, de personalități individuale, pot sălășlui într-un corp. Mi-e teamă atât de grav că o să pun mâna pe micuțul ăsta și-o să mă delectez cu el și după n-o să mai fac nimic…
Cazul e real, tot ce e în carte e real, Daniel Keyes este psiholog, chiar dacă noi îl cunoaștem ca autor și a avut onoarea să-i ia câteva interviuri lui Billy Milligan și a reușit să pună cap la cap povestea tipului ăstuia. E terifiantă, vă zic. Îmi place să mă informez înainte să mă apuc de-o carte care are la bază un subiect real și, trebuie să recunosc, mi-e frică să mă apuc de cartea asta. Doar când te uiți la coperta ei, începi să te întrebi de câte lucruri neînțelese e capabilă mintea umană.
Minunăția a fost cumpărată de pe elefant. Era un voucher de 45%, am verificat dacă era pe stoc și, ca prin farmec, era. Bineînțeles că n-a mai fost loc de discuții și Andreea s-a făcut, pe ascuns, cu Billy Milligan. :-s

 

eseul

 

Sunt clasa a 11-a și tocmai ce au trecut simulările. Ideea e că această culegere, “Eseul argumentativ in 100 de exemple si 250 de aplicații”, e folositoare pentru subiectul II, pentru că te învață cum să construiești un eseu argumentativ. Eu mi-am luat-o pentru că nu știi când ai nevoie de ceva asemănător. Mai bine zis: să fie acolo. E apărută la Editura Delfin și am văzut că au multe lucruri folositoare elevilor.

arena

 

“Arena 13” de Joseph Delaney. Am câștigat-o la un concurs organizat de Editura Leda pe pagina lor de Facebook. Sunt încântată de ea, pare foarte interesantă și de abia aștept să ajung s-o citesc. Le multumesc din nou celor de la Leda pentru frumusețea asta!

 

jose saramago

Probabil ar fi luat mult timp până l-aș fi descoperit pe Jose Saramago dacă nu participam la un concurs organizat pe blogul Bookish Style. Am câștigat “Manual de pictură și caligrafie” și de abia aștept să ajung la ea. Din câte am înțeles, e cam greu să-l înțelegi pe Saramago în perioada adolescenței și mi-aș dori să nu mă apuc de cartea asta acum. Nu-mi place să citesc ceva din care n-as putea înțelege și, cum nu-mi place să recitesc, îmi programez lecturile pentru perioade în care chiar le-aș putea înțelege. Mulțumiri pentru frumusețe!

Cam atât a fost. Știu, par puține, dar am atâtea lucruri necitite prin bibliotecă, încât o jumătate  din mine își dorește să nu mai iau nimic. 🙂 Multe lecturi faine pentru voi!

3 thoughts on “Nou în bibliotecă – Martie, 2016

  1. Tare faine “bunăciunile” care au pășit în bibliotecă ta! Și eu am ajuns la aceași concluzie, că trebuie să iau o pauză din cumpărat și să citesc cărțile care așteaptă, în biblioteca mea. Spor și la cât mai multe lecturi faine! >:D< P.S : Din câte văd ești tare norocoasă 😉

    Liked by 1 person

    1. Da, sunt norocoasă, dar cred că sunt pentru că tot ce intră în biblioteca mea nu este citit numai de mine. Ți-am povestit, parcă, de mica lupta pe care o conduc și că ofer cărți împrumut oricui cere. Probabil d-aia. :)) Multe dintre cele câștigate erau dorite de alte persoane și m-am bucucat că au putut să le citească.
      Da, trebuie să iau o pauză. Am foarte multe de citit și nu știu exact când o să ajung să le citesc pe toate. Acum sunt blocată, pentru că trebuie neapărat să termin ce-am început, dar de abia aștept să mă eliberez de toate și să pot citi cum o făceam înainte.
      Și tu să ai spor și să citești cât mai multe cărți faine! :hug:

      Liked by 1 person

Leave a Reply

