Anime: No Game, No Life


cover (2)Nume
: No Game, No Life
Alte denumiri: NGNL
Tip: TV
Episoade: 12
Premieră: Primăvara, 2014
Producător: Media Factory
Studio: Madhouse
Gen: Aventură, Comedie, Supranatural, Fantasy, Ecchi
Durată episod: 23 min
Notă MAL: 8.51
TRAILER
DescriereNo Game, No Life este o comedie care urmărește povestea personajelor Sora și Shiro, doi frați geniali, gamerii aflați în spatele legendarului username Kuuhaku. Ei văd lumea reală doar ca pe un alt joc stupid; cu toate acestea, un e-mail straniu îi provoacă la un partidă de șah care schimbă totul – fratele și sora plonjează într-o altă lume unde îl întâlnesc pe Tet, Zeul Jocurilor.
Misteriosul zeu le urează bun venit celor doi în lumea lui, Disboard, un loc unde orice tip de conflict, de la neînsemnatele certuri până la soarta unei întregi țări, se rezolvă nu prin război, ci prin jocuri cu mize foarte mari. Acest sistem funcționează mulțumită unei reguli fundamentale în care ambele părți trebuie să pună în joc ceva ce ei consideră de aceeași valoare cu ceea ce a parit celălalt jucător. Pe acest tărâm ciudat, unde umanitatea este  redusă  la un joc de copii, Sora și Shiro, niște jucători indiferenți și geniali, au găsit în sfârșit un motiv serios să continue să joace: să unească cele șaisprezece rase din Disboard, să-l înfrângă pe Tet și să devină zeii acestei noi lumi în care “jocul este totul”.”

Părerea mea: A trecut o perioadă de un an și ceva de când nu m-am mai uitat la un episod dintr-un anime. Școală, teste, cărți și am uitat de una dintre pasiunile mele, iar ieri, când am intrat pe contul meu de MAL, am văzut frumusețea asta pe care o începusem acum un an și, care, țineam minte, îmi plăcuse la nebunie. L-am terminat tot ieri și pot spune că a fost o capodoperă!

Sora și Shiro sunt gameri înrăiți, genul ăla care stau în casă cu zilele, nu dorm nopți întregi, au cearcăne și sunt sensibili la lumină, pentru că stau numai în fața ecranului de la calculator. Într-o zi, le este oferit pe tavă visul lor de-o viață: Tet, Zeul Jocurilor, îi răpește din lumea oamenilor și îi duce într-un loc unde totul este un joc continuu, asta pentru că se plictisea.

“E un joc greu pentru un tip care nu-și părăsește camera.”

Eu aș zice că anime-ul ăsta este și puțin psihologic: începi să înțelegi gamerii și să fii invidios pe ei sau, dacă ai fost acum multă vreme unul, așa cum am fost eu, îți readuce aminte de o perioadă foarte zbuciumată din viața ta. Chestia asta m-a făcut să-mi fie dor să joc.

Șah mat nu înseamnă doar că ai încolțit regele inamic. E o declarație că regele inamic e al tău.”

Am adorat grafica, efectele și personajele sunt croite bine, iar seria este foarte îngrijită. Se pune accentul foarte mult pe partea psihologică a personajelor și ajungi să-i cunoști pe toți foarte bine, chiar dacă-s personaje secundare.

“Într-un final, există doar două acțiuni pe care le poți urma într-un joc: ori pui în aplicare propria strategie, ori reacționezi la strategia altui jucător.”

Linia sonoră este, de asemenea, bine aleasă. Știți sentimentul acela când te uiți la ceva și pe fundal e o melodie smecheră de îți vine să sari în sus de pe fotoliu și să te duci la un maraton sau să faci ceva superextrem? Ei bine, eu simțeam adrenalina spargându-mi venele, atât de tare îmi plăcea.

“- Voi fi sincer, te îndrepți spre moarte.

-Atunci nu voi  avea rețineri.”

 

Anime-ul ăsta este și o lecție de viață. Shiro și Sora știu mereu ce doresc și sunt în stare să riște orice pentru câștig. Știți cum e în viață, nu riști, nu câștigi. Totul sau nimic. Te face să te oprești și să te gândești la tine, dacă și tu ești hotărât și chiar ai putea fi capabil să faci orice pentru a-ți realiza obiectivele.

Eu vi-l recomand dacă sunteți fani, e un anime drăguț, aproape o capodoperă. Este îngrijit și mi-a plăcut că nu-s neglijate personajele secundare, ajungi să le cunoști și te surprind rău cei doi frați în anumite momente.

“Nu există observator de mai mare încredere decât cineva care te suspectează. ”

“Când ești sclav al iubirii, pierzi puterea de a te apăra sau controla.”

Îl puteți vedea AICI și AICI, dacă îl doriți cu subtitrare în română.

3 thoughts on “Anime: No Game, No Life

    1. Anime-urile reprezinta o perioada din copilaria mea. Am trait cu Naruto, Pokem, Shaman King, Bakugan si multe altele si niciodata nu mi s-au parut “bleah”. Sunt doar desene, doar ca sunt mai ingrijite si au la baza romane grafice. :)) Daca nu-ti place, evita. Pentru ca asta ma reprezinta pe mine si n-am de gand sa renunt pentru ca nu-i place cuiva.

      Like

Leave a Reply

